Pécsi Tudományegyetem

Tanárképző Központ

 

BESZÁMOLÓ A TANÉVINDÍTÓ MENTORTALÁLKOZÓRÓL 2017. AUGUSZTUS 29.

Nyomtatóbarát változatPDF változat

 

A  rendezvény célja: gyakorlatvezető/mentoráló pedagógusok, intézményvezetők tájékoztatása, felkészítése, aktuális információk megosztása az iskolai gyakorlatok szerepének a változásáról.

A meghívottak köre: A PTE tanárszakos hallgatók őszi félévi tanítási gyakorlatait vezető/mentoráló pedagógusok, a hallgatókat befogadó iskolák igazgatói, egyetemi oktatók, oktatásszervezők.

A rendezvény időpontja: 2017. augusztus 29. kedd 15.00 -17.00 óra

Helyszíne: PTE BTK-TTK  Vargha Damján Konferenciaterem, A épület/338

7624 Pécs, Ifjúság útja 6.

 

A Pécsi Tudományegyetem Tanárképző Központja 2017. augusztus 29-én kedden délután tanévindító mentortalálkozót szervezett a PTE tanárszakos hallgatók őszi félévi tanítási gyakorlatait vezető, mentoráló pedagógusok, a hallgatókat befogadó iskolák igazgatói, egyetemi oktatók, oktatásszervezők részére. A közel 80 résztvevőt elsőként dr. Gerner Zsuzsanna főigazgató köszöntötte, megemlékezve a Pécsi Tudományegyetem 650 éves jubileumáról, felelevenítve a pécsi tanárképzés történetét és bemutatva a jelenlegi egyetemi pedagógusképzés széles körű kínálatát. Másodikként Turi Katalin, a Pécsi Tudományegyetem Gyakorló Általános Iskola, Gimnázium és Szakgimnázium igazgatója köszöntötte a jelenlévőket, kiemelve a gyakorló iskola és a partnerintézmények közötti egyre szorosabb együttműködést, a közeljövőben várhatóan egyre gyakoribb közös munkát. A találkozó programja két fő részből állt. Az első részben Dr. Szivák Judit PhD egyetemi docens, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar dékánhelyettese sok szakmai tapasztalattal, kutatási eredménnyel alátámasztott előadását hallgathatta meg A gyakorlóhelyek, mint a tanulás színterei címmel. A második részben aktuális információk megosztására került sor.  Vancsik Péter, a PTE Oktatási Igazgatóság Tanulmányi Rendszer Irodájának munkatársa mutatta be az iskolai gyakorlatokhoz készülő elektronikus felületeket, a hallgatók gyakorlatra történő jelentkezését és a gyakorlatok (hallgatói és oktatói) értékelését lehetővé tevő online rendszer elemeit. Marosi Gyöngyi kari koordinátor és dr. Bredács Alice adjunktus asszony a hallgatók beosztásának a menetét, a gyakorlatok szervezésének tapasztalatait mutatta be.

A meghívottaknak a program előtt és után lehetősége volt kötetlen beszélgetésre is, a gyakorló iskolai és partnerintézményi kollégák tapasztalatainak a megosztására.

 

You shall not pass!