8/2020. (04.09.) számú elektronikus határozat

A Tanárképző Központ Tanácsa (14 igen, 0 nem, 0 tartózkodás mellett) határozott arról, hogy támogatja a 2020. tavaszi félév közismereti tanárképzés távolléti (online) oktatásban történő iskolai gyakorlatainak értékeléshez a következő eljárásrendet:

Csoportos iskolai gyakorlatot végző hallgatók értékelése:

Csoportos iskolai gyakorlatot a hallgatók, mind a nappali, mind a levelezős képzésben, általában félévnél rövidebb időtartam alatt teljesítik.

Annak a hallgatónak a munkáját, aki már teljesítette az online oktatás bevezetése előtt a csoportos iskolai gyakorlatát, a vezetőtanára (levelezős hallgató esetében a mentortanára) az elektronikus felület használatával, a kompetenciaalapú értékelőlap kitöltése útján értékeli.

 

Annak a hallgatónak a munkáját, aki már teljesítette az online oktatás bevezetése előtt a csoportos iskolai gyakorlatát, a vezetőtanára (levelezős hallgató esetében a mentortanára) az elektronikus felület használatával, a kompetenciaalapú értékelőlap kitöltése útján értékelheti.

Amennyiben a vezetőtanár (levelezős hallgató esetében a mentortanár) úgy ítéli meg, hogy a gyakorlat 2020. március 15. előtt teljesített része alapján értékelni tudja a hallgató fejlődését és teljesítéseit a kompetenciaalapú elektronikus értékelőlap használatával, úgy a kitöltésnek nincs akadálya. Ellenkező esetben a szöveges értékelést javasoljuk. Az értékelés módját javasoljuk a hallgatóval egyeztetni, és az értékelés oly módon történjen, hogy az hallgatót hátrányosan ne érintse.

 

Elektronikus értékelés esetén a záró értékelőlapot, szöveges értékelés esetén az elkészült értékelést saját e-mail címről aláírás nélkül küldött dokumentumként kell beküldeni a kari koordinátor e-mail címére, aki egy elektronikusan kiküldött tájékoztató levélben előzetesen értesíti a vezetőtanárt, mentortanárt a feladatáról, a gyakorlat értékeléséről, annak módjáról és határidejéről.

Összefüggő egyéni iskolai gyakorlatát teljesítő levelezős hallgató értékelése:

Annak a hallgatónak a munkáját, aki már teljesítette az online oktatás bevezetése előtt az összefüggő egyéni iskolai gyakorlatát, a mentortanára az elektronikus felület használatával, a kompetenciaalapú értékelőlap kitöltése útján értékeli.

A mentortanár az elektronikus értékelés záró értékelőlapját szkennelve vagy lefényképezve elektronikusan küldi el a kari koordinátor e-mail címére, aki egy elektronikusan kiküldött tájékoztató levélben előzetesen értesíti a mentortanárt a feladatáról, a gyakorlat értékeléséről, annak módjáról és határidejéről.

Annak a hallgatónak a munkáját, aki a gyakorlatát online folytatja és fejezi be, vagy teljes egészében online végezte el, a mentortanár a hallgatót szövegesen (max. két oldal terjedelemben, a gyakorlat során fejlesztendő és értékelendő tanári kompetenciákra figyelemmel) és érdemjeggyel értékeli.

Elektronikus értékelés esetén a záró értékelőlapot, szöveges értékelés esetén az elkészült értékelést saját e-mail címről aláírás nélkül küldött dokumentumként kell beküldeni a kari koordinátor e-mail címére, aki egy elektronikusan kiküldött tájékoztató levélben előzetesen értesíti a vezetőtanárt, mentortanárt a feladatáról, a gyakorlat értékeléséről, annak módjáról és határidejéről.

Egyéves összefüggő egyéni iskolai gyakorlat első félévét teljesítő hallgató értékelése

A hallgató munkáját a mentortanár szövegesen (max. két oldal terjedelemben, a gyakorlat során fejlesztendő és értékelendő tanári kompetenciákra figyelemmel) és érdemjeggyel értékeli. Az érdemjegy tájékoztató jellegű, az oklevél minősítésébe nem számít bele.

A mentortanár a szöveges értékelést saját e-mail címéről aláírás nélkül küldi el dokumentumként  a kari koordinátor e-mail címére, aki egy elektronikusan kiküldött tájékoztató levélben előzetesen értesíti a vezetőtanárt, mentortanárt a feladatáról, a gyakorlat értékeléséről, annak módjáról és határidejéről.

Egyéves összefüggő egyéni iskolai gyakorlat második félévét teljesítő hallgató értékelése

A hallgató az első félévi gyakorlat során végzett munkájáról már egy tájékoztató értékeléssel rendelkezik. A második félévi gyakorlat során végzett munkáját a mentortanár szövegesen (max. három oldal terjedelemben), gyakorlat során fejlesztendő és értékelendő tanári kompetenciákra figyelemmel), és az első félévi tájékoztató jellegű értékelés figyelembe vételével, záró érdemjeggyel értékeli. A záró érdemjegy az oklevél minősítésébe beleszámít.

A mentortanár a szöveges értékelést saját e-mail címéről aláírás nélkül küldi el dokumentumként  a kari koordinátor e-mail címére, aki egy elektronikusan kiküldött tájékoztató levélben előzetesen értesíti a vezetőtanárt, mentortanárt a feladatáról, a gyakorlat értékeléséről, annak módjáról és határidejéről.

2019/2020-as tanév